fbpx

FAQ: Zbór najczęściej zadawanych pytań

Pytania nowych klientów: Instalacja i koszty programu

Wszystkich zainteresowanych wersją demo zapraszamy do kontaktu: poprzez formularz kontaktowy- /link do DEMO/, drogą mailową office@medi.com.pl lub telefonicznego: 713 071 595 od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00.

W ramach wersji DEMO otrzymujecie Państwo dostęp do pełnej wersji oprogramowania. W przypadku programu IRIS również do wszystkich modułów. Wersja DEMO jest ważna przez 30 dni. Użytkownik może w niej dodać do 100 pacjentów lub 400 plików multimedialnych.

W związku z tym, że program podzielony jest na moduły według funkcji, na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od rodzaju i ilości modułów oraz ilości stanowisk, na których będzie on wykorzystywany.  Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z naszym zespołem, aby wspólnie ustalić Państwa zapotrzebowanie i do niego dopasować funkcje oprogramowania.

Na życzenie klienta pomagamy w instalacji programu zdalnie lub na miejscu: w placówce/ gabinecie. Możemy pomóc także w zainstalowaniu sprzętu komputerowego oraz podłączeniu urządzeń medycznych i drukarek do programu IRIS. Jeżeli gabinet nie posiada odpowiedniego zaplecza informatycznego, oferujemy także pomoc w zakupieniu sprzętu medycznego, który spełni wymagania programu.

Licencja IRIS jest dożywotnia. Umowa licencyjna dostępna jest w plikach programu. Można znaleźć w niej wszystkie niezbędne informacje dotyczące warunków licencji.

W przypadku, kiedy posiadacie Państwo jedną licencję, tylko jeden Użytkownik jednocześnie może korzystać z programu. Jeżeli kilka osób chce korzystać z oprogramowania w różnym czasie wtedy nie będzie z tym żadnego problemu.

Pytania o funkcje programu IRIS

Tak, w programie macie Państwo dostęp zarówno do kodów ICD10 jak i ICD9.

Dane o wizytach realizowanych w ramach umowy z NFZ można wyeksportować z programu IRIS. Nie można wysłać rozliczenia prosto z programu IRIS do NFZ.

Tak, w programie jest taka możliwość. Funkcja ta jest dostępna dla Użytkowników posiadających moduł IRIS Terminarz.

W przypadku wizyt, aby ustalić cenę należy wejść w „Ustawienia”, następnie wybrać z rozwijanego menu „Typy wizyt”. W ten sposób otworzą Państwo listę rodzajów wizyt. Kolejnym krokiem jest wybranie odpowiedniego typu wizyty, włączenie okna edytowania (podwójne kliknięcie w nazwę lub użycie przycisku „Edytuj” z lewej strony). W nowym okienku proszę zmienić kartę na „Ceny” i tam ustalić jaka będzie stawka za wizytę, a jaką część z tego otrzyma lekarz.

Cenę usług, jak i same usługi, ustawić można jedynie w module IRIS Administracja. Po otwarciu okna modułu powinni Państwo wybrać z menu u góry strony zakładkę „Cennik usług”. W tym miejscu możecie Państwo dodać nową usługę lub edytować informację o już istniejącej. W obu tych przypadkach możliwe jest również ustalenie/zmiana ceny.

Tak, program do prawidłowego działania nie wymaga połączenia z Internetem. Jest ono niezbędne jedynie podczas korzystania z pomocy zdalnej Działu Technicznego medi.com.

Oprogramowanie IRIS do wymiany danych wykorzystuje normę DICOM. Standardu tego nie obsługuje oprogramowanie miniIRIS.

Pytania o ustawienia w programie IRIS

Po otwarciu modułu terminarz, w lewym górnym roku należy wybrać przycisk „Wyszukiwanie”. Następnie w okienku, które się pokaże, określić dowolne parametry: specjalizację, lekarza, gabinet, zakres godzin, datę od której zacznie się wyszukiwanie, długość trwania wizyty czy też dzień tygodnia.

W celu przelogowania użytkownik powinien otworzyć okno „Centrum zarządzania”. W prawym górnym rogu znajduje się sekcja „Dane aktualnego użytkownika”, a w niej przycisk „Przeloguj”. Po wciśnięciu go pojawi się okienko, w którym należy wpisać dane do logowania innego konta.

Użytkownik, aby zmienić hasło, musi otworzyć moduł „Ustawienia”. Następnie z rozwijanego menu wybrać opcję „Personel”. Po dwukrotnym naciśnięciu na odpowiedniego użytkownika pojawi się okno edycji. Wystarczy wtedy wybrać zakładkę „Bezpieczeństwo” i tam ustawić nowe hasło.

Jeżeli nie są Państwo pewni czy program automatycznie pobrał najnowszą aktualizację można to sprawdzić. Wystarczy w oknie „Centrum zarządzania” wybrać „Ustawienia”, następnie w rozwijanym menu „Aktualizacje”. Tam znajduje się przycisk „Sprawdź czy jest nowsza wersja oprogramowania”.

Tak, program do prawidłowego działania nie wymaga połączenia z Internetem. Jest ono niezbędne jedynie podczas korzystania z pomocy zdalnej Działu Technicznego medi.com.

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych

Tak, w programie zostały wdrożone rozwiązania, dzięki którym odpowiada on wymaganiom zawartym w rozporządzeniu. Są to m. in. Ustawienia polityki haseł, udostępnione w programie zgody i oświadczenia, które powinien podpisać każdy pacjent czy możliwość ustalenia polityki haseł.

IRIS Terminarz- po zarejestrowaniu pacjenta na wizytę wystarczy kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy. Z pojawiającej się listy proszę wybrać polecenie „Wydrukuj zgodę na przetwarzanie danych osobowych”. Po wydrukowaniu i wypełnieniu druku przez pacjenta, dokument powinien zostać zeskanowany i dołączony do karty pacjenta.

IRIS Specjalizacja-Rozpocząć należy od otworzenia wizyty dla pacjenta, który ma podpisać dokumenty. Następnie wybieramy formularz „Oświadczenia/zaświadczenia”. (Jeżeli nie posiadacie go Państwo w oknie wizyty wystarczy z  menu w lewym, górnym rogu wybrać „Badania” -> „Dodaj badanie”, a następnie z listy wybrać odpowiedni formularz.) Kolejnym krokiem będzie w otwartym formularzu wciśnięcie przycisku „Dodaj”, wybranie odpowiedniego pliku- „Upoważnienie dotyczące dokumentacji medycznej, zgody i informacje o RODO”, uzupełnienie wyskakującego okienka i zatwierdzenie przyciskiem „OK”.

Aby wydrukować upoważnienie należy prawym przyciskiem myszy kliknąć w nazwę dokumentu i z listy wybrać polecenie „Drukuj”. Ostatnim etapem jest wypełnienie dokumentów, a następnie ich zeskanowanie i dołączenie do karty pacjenta.

Pozostałe pytania

W rozwiązaniu wątpliwości może przydać się panel Pomocy w programie. Zachęcamy również do kontaktu z działem wsparcia technicznego pod numerem 713 071 595 (wew.1).
Dział wsparcia technicznego pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00

Zamknij menu