Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę skorzystać z wersji DEMO? Gdzie ją znaleźć?
Jaki jest koszt oprogramowania IRIS?

W związku z tym, że program jest budowy modułowej nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z naszym zespołem, aby ustalić zapotrzebowanie i dopasować odpowiednie funkcje.

Czy uzyskam pomoc w zainstalowaniu programu?

Instalacją oprogramowania zawsze zajmuje się nasz dział techniczny. W zależności od potrzeb odbywa się ona zdalnie lub w placówce klienta.

Jak długo jest ważna licencja?

Licencja na oprogramowanie IRIS oraz miniIRIS jest dożywotnia.

Ilu użytkowników może korzystać z jednej licencji?

Jednocześnie z jednej licencji może korzystać tylko jeden Użytkownik. Jeżeli kilka osób chce korzystać z oprogramowania w różnym czasie, w ramach tej samej licencji, wówczas nie będzie z tym żadnego problemu.

Czy IRIS jest dostosowany do różnych typów placówek medycznych (np. przychodnie, szpitale)?

Tak, programy IRIS oraz miniIRIS są przystosowane zarówno do małej przychodni lekarskiej oraz dużej instytucji takiej jak szpital.

Czy oprogramowanie IRIS korzysta z kodów ICD?

Tak, w oprogramowaniu jest dostęp zarówno do kodów ICD10 jak i ICD9.

Czy za pomocą IRIS mogę rozliczyć się NFZ?

Dane o wizytach realizowanych w ramach umowy z NFZ można wyeksportować z programu IRIS. Nie można wysłać rozliczenia prosto z programu IRIS do NFZ.

Czy IRIS umożliwia zarządzanie grafikiem lekarzy i rejestracją pacjentów?

Tak, program IRIS zawiera Terminarz, który umożliwia ułożenie grafiku pracy lekarzy oraz rejestracją pacjentów na poszczególne wizyty.

Czy w programie mogę ustalić ceny za usługi i wizyty?

W przypadku wizyt, aby ustalić cenę należy wejść w „Ustawienia”, następnie wybrać z rozwijanego menu „Typy wizyt”. W ten sposób otworzą Państwo listę rodzajów wizyt. Kolejnym krokiem jest wybranie odpowiedniego typu wizyty, włączenie okna edytowania (podwójne kliknięcie w nazwę lub użycie przycisku „Edytuj” z lewej strony). W nowym okienku proszę zmienić kartę na „Ceny” i tam ustalić jaka będzie stawka za wizytę, a jaką część z tego otrzyma lekarz.

Cenę usług, jak i same usługi, ustawić można jedynie w module IRIS Administracja. Po otwarciu okna modułu powinni Państwo wybrać z menu u góry strony zakładkę „Cennik usług”. W tym miejscu możecie Państwo dodać nową usługę lub edytować informację o już istniejącej. W obu tych przypadkach możliwe jest również ustalenie/zmiana ceny.

Czy mogę korzystać z programu nie mając dostępu do Internetu?

Dostęp do Internetu jest konieczny w przypadku korzystania z modułu Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz pomocy zdalnej działu technicznego medi.com.

Jak wyszukać wolne terminy w IRIS Terminarz?

Po otwarciu modułu Terminarz należy w lewym górnym rogu wybrać „Wyszukiwanie”. Następnie w okienku określić parametry, według których program wyszuka wolny termin.

Jak przełączyć użytkownika programu?

W celu przelogowania użytkownika należy w oknie „Centrum zarządzania” w części „Dane aktualnego użytkownika” wybrać przycisk „Przeloguj” i wpisać dane odpowiedniego użytkownika.

Jak zmienić hasło użytkownika?

W ustawieniach programu należy wejść w zakładkę „Personel”, wybrać użytkownika, a następnie w zakładce „Bezpieczeństwo” ustalić nowe hasło.

Jak sprawdzić czy posiadam najnowszą wersję programu?

W ustawieniach programu należy wejść w zakładkę „Aktualizacje”, a następnie wybrać „Sprawdź czy jest nowsza wersja oprogramowania”.

Czy program jest zgodny z rozporządzeniem RODO?

Tak, w programie zostały wdrożone rozwiązania, dzięki którym odpowiada on wymaganiom zawartym w rozporządzeniu. Są to m. in. Ustawienia polityki haseł, udostępnione w programie zgody i oświadczenia, które powinien podpisać każdy pacjent czy możliwość ustalenia polityki haseł.

Gdzie w programie znajdę zaświadczenia dla pacjenta dotyczące RODO?

IRIS Terminarz- po zarejestrowaniu pacjenta na wizytę wystarczy kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy. Z pojawiającej się listy proszę wybrać polecenie „Wydrukuj zgodę na przetwarzanie danych osobowych”. Po wydrukowaniu i wypełnieniu druku przez pacjenta, dokument powinien zostać zeskanowany i dołączony do karty pacjenta.

IRIS Specjalizacja-Rozpocząć należy od otworzenia wizyty dla pacjenta, który ma podpisać dokumenty. Następnie wybieramy formularz „Oświadczenia/zaświadczenia”. (Jeżeli nie posiadacie go Państwo w oknie wizyty wystarczy z menu w lewym, górnym rogu wybrać „Badania” -> „Dodaj badanie”, a następnie z listy wybrać odpowiedni formularz.) Kolejnym krokiem będzie w otwartym formularzu wciśnięcie przycisku „Dodaj”, wybranie odpowiedniego pliku- „Upoważnienie dotyczące dokumentacji medycznej, zgody i informacje o RODO”, uzupełnienie wyskakującego okienka i zatwierdzenie przyciskiem „OK”.

Aby wydrukować upoważnienie należy prawym przyciskiem myszy kliknąć w nazwę dokumentu i z listy wybrać polecenie „Drukuj”. Ostatnim etapem jest wypełnienie dokumentów, a następnie ich zeskanowanie i dołączenie do karty pacjenta.

Jak IRIS wspiera procesy dokumentacji medycznej?

Program IRIS pozwala na działania związane z tworzeniem, gromadzeniem i przetwarzaniem, przechowywaniem i udostępnianiem dokumentacji medycznej pacjenta.

Czy IRIS obsługuje wymianę danych z systemem eWUŚ?

Tak, program IRIS umożliwia wymianę danych z systemem eWUŚ.

Jakie standardy przesyłania zostały zastosowane w programie?

Oprogramowanie IRIS do wymiany danych wykorzystuje standardy DICOM oraz HL7.

Jakie są możliwości eksportu i importu danych do/z innych aplikacji?

Posiadamy moduł HL7 dla systemów HIS oraz DICOM dla systemów PACS.

Czy IRIS jest dostępny w wersji mobilnej lub jako aplikacja na tablet?

Nie, program IRIS jest dostępny tylko i wyłącznie na komputer.

Mam inne pytanie

Do rozwiązania wszelkich wątpliwości może przydać się panel pomocy w programie. Zachęcamy również do kontaktu z naszym zespołem pod nr tel. +48 71 307 15 95.