Najczęściej zadawane pytania

Czy mogę skorzystać z wersji DEMO? Gdzie ją znaleźć?
Jaki jest koszt oprogramowania IRIS?

W związku z tym, że program jest budowy modułowej nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Najlepszym rozwiązaniem jest skontaktowanie się z naszym zespołem, aby ustalić zapotrzebowanie i dopasować odpowiednie funkcje.

Czy uzyskam pomoc w zainstalowaniu programu?

Instalacją oprogramowania zawsze zajmuje się nasz dział techniczny. W zależności od potrzeb odbywa się ona zdalnie lub w placówce klienta.

Jak długo jest ważna licencja?

Licencja na oprogramowanie IRIS oraz miniIRIS jest dożywotnia.

Ilu użytkowników może korzystać z jednej licencji?

Jednocześnie z jednej licencji może korzystać tylko jeden Użytkownik. Jeżeli kilka osób chce korzystać z oprogramowania w różnym czasie, w ramach tej samej licencji, wówczas nie będzie z tym żadnego problemu.

Czy oprogramowanie IRIS korzysta z kodów ICD?

Tak, w oprogramowaniu jest dostęp zarówno do kodów ICD10 jak i ICD9.

Czy za pomocą IRIS mogę rozliczyć się NFZ?

Dane o wizytach realizowanych w ramach umowy z NFZ można wyeksportować z programu IRIS. Nie można wysłać rozliczenia prosto z programu IRIS do NFZ.

Czy przez program mogę rejestrować pacjentów?

Rejestrowanie pacjentów umożliwia moduł IRIS Terminarz.

Czy w programie mogę ustalić ceny za usługi i wizyty?

W przypadku wizyt, aby ustalić cenę należy wejść w „Ustawienia”, następnie wybrać z rozwijanego menu „Typy wizyt”. W ten sposób otworzą Państwo listę rodzajów wizyt. Kolejnym krokiem jest wybranie odpowiedniego typu wizyty, włączenie okna edytowania (podwójne kliknięcie w nazwę lub użycie przycisku „Edytuj” z lewej strony). W nowym okienku proszę zmienić kartę na „Ceny” i tam ustalić jaka będzie stawka za wizytę, a jaką część z tego otrzyma lekarz.

Cenę usług, jak i same usługi, ustawić można jedynie w module IRIS Administracja. Po otwarciu okna modułu powinni Państwo wybrać z menu u góry strony zakładkę „Cennik usług”. W tym miejscu możecie Państwo dodać nową usługę lub edytować informację o już istniejącej. W obu tych przypadkach możliwe jest również ustalenie/zmiana ceny.

Czy mogę korzystać z programu nie mając dostępu do Internetu?

Dostęp do Internetu jest konieczny w przypadku korzystania z modułu Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz pomocy zdalnej działu technicznego medi.com.

Jakie standardy przesyłania zostały zastosowane w programie?

Oprogramowanie IRIS do wymiany danych wykorzystuje standardy DICOM oraz HL7.

Jak wyszukać wolne terminy w IRIS Terminarz?

Po otwarciu modułu Terminarz należy w lewym górnym rogu wybrać „Wyszukiwanie”. Następnie w okienku określić parametry, według których program wyszuka wolny termin.

Jak przełączyć użytkownika programu?

W celu przelogowania użytkownika należy w oknie „Centrum zarządzania” w części „Dane aktualnego użytkownika” wybrać przycisk „Przeloguj” i wpisać dane odpowiedniego użytkownika.

Jak zmienić hasło użytkownika?

W ustawieniach programu należy wejść w zakładkę „Personel”, wybrać użytkownika, a następnie w zakładce „Bezpieczeństwo” ustalić nowe hasło.

Jak sprawdzić czy posiadam najnowszą wersję programu?

W ustawieniach programu należy wejść w zakładkę „Aktualizacje”, a następnie wybrać „Sprawdź czy jest nowsza wersja oprogramowania”.

Czy program jest zgodny z rozporządzeniem RODO?

Tak, w programie zostały wdrożone rozwiązania, dzięki którym odpowiada on wymaganiom zawartym w rozporządzeniu. Są to m. in. Ustawienia polityki haseł, udostępnione w programie zgody i oświadczenia, które powinien podpisać każdy pacjent czy możliwość ustalenia polityki haseł.

Gdzie w programie znajdę zaświadczenia dla pacjenta dotyczące RODO?

IRIS Terminarz- po zarejestrowaniu pacjenta na wizytę wystarczy kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy. Z pojawiającej się listy proszę wybrać polecenie „Wydrukuj zgodę na przetwarzanie danych osobowych”. Po wydrukowaniu i wypełnieniu druku przez pacjenta, dokument powinien zostać zeskanowany i dołączony do karty pacjenta.

IRIS Specjalizacja-Rozpocząć należy od otworzenia wizyty dla pacjenta, który ma podpisać dokumenty. Następnie wybieramy formularz „Oświadczenia/zaświadczenia”. (Jeżeli nie posiadacie go Państwo w oknie wizyty wystarczy z menu w lewym, górnym rogu wybrać „Badania” -> „Dodaj badanie”, a następnie z listy wybrać odpowiedni formularz.) Kolejnym krokiem będzie w otwartym formularzu wciśnięcie przycisku „Dodaj”, wybranie odpowiedniego pliku- „Upoważnienie dotyczące dokumentacji medycznej, zgody i informacje o RODO”, uzupełnienie wyskakującego okienka i zatwierdzenie przyciskiem „OK”.

Aby wydrukować upoważnienie należy prawym przyciskiem myszy kliknąć w nazwę dokumentu i z listy wybrać polecenie „Drukuj”. Ostatnim etapem jest wypełnienie dokumentów, a następnie ich zeskanowanie i dołączenie do karty pacjenta.

Mam inne pytanie

Do rozwiązania wszelkich wątpliwości może przydać się panel pomocy w programie. Zachęcamy również do kontaktu z naszym zespołem pod nr tel. +48 71 307 15 95.